Hvem er du?

Jeg heter Ildri Jørgensen og er fra Tromsø, jeg har nettopp fylt 31 år. Jeg er utdannet siviløkonom med spesialisering i markedsføring. Jeg tok bachelorgraden min i Kristiansand og masteren min i Tromsø. Jeg har alltid hatt en interesse for PR og markedsføring, så derfor tok jeg denne utdanningen. I studietiden var jeg aktiv student og deltager i Start UiA og Start UiT.

Hva jobber du med?

Jeg er PR og markedssjef hos studentsamfunnet DRIV i Tromsø. Her har jeg ansvaret for alt som rører seg innenfor PR og markedsføring. Det vil si at jeg har ansvaret for sosiale medier, grafisk profil, visuelt uttrykk, utseende, hjemmeside, applikasjonen, nyhetssaker og pressemeldinger. Ingen dager er like og det går stort sett i ett hele tiden, når man jobber med sosiale medier må man være på! Man må alltid planlegge hva man skal gjøre til de ulike tidene av døgnet. Noen ganger bistår jeg ledelsen med økonomien, siden jeg tross alt er siviløkonom, så man kan trygt si at jeg har forskjellige arbeidsoppgaver!

Hva gjorde at du valgte denne retningen?

Denne jobben fikk jeg på grunn av nettverket jeg etablerte meg under studietiden. For min del passer den helt perfekt siden jeg for jobbe med akkurat det jeg har en interesse, og utdanning innenfor. Det er kjempegøy å jobbe med studenter, og spesielt de frivillige! Det er rundt 150 frivillige på DRIV, og vi kunne ikke klart oss uten dem! Det er morsomt å jobbe med studenter å mimre litt tilbake til sin egen studietid, det er også en bonus at studentene gir et såpass «ungt» arbeidsmiljø!

Hva er det med Nord-Norge som er så spesielt?

 Jeg tror kanskje ikke at resten av Norge forstår alle karrieremulighetene som er i landsdelen! Det er bare å se på alt det spennende som skjer i næringslivet i landsdelen, mange av mine venner fra Start har fått fantastiske og spennende jobber i landsdelen, eller startet egne bedrifter! Jeg har ikke tro på den «tradisjonelle» karriereveien, man må starte en plass og før man vet ordet av det så dukker det opp muligheter over alt!  Jeg tror også at det blir mer og mer uvanlig for arbeidstakere å være lenge i en jobb, fordi vi kanskje er på utkikk etter å utfordre oss selv som person og ønsker også en forandring da vi er mer vant med kjappe endringer gjennom den teknologiske utviklingen.